ROKTAR na tatrzańskich szlakach

18.06.2016 – 23.06.2016 r.

20160620_201501Po raz kolejny Stowarzyszenie ROKTAR zorganizowało kilkudniowy wyjazd dla członków Stowarzyszenia.  W tym roku była to sześciodniowa wycieczka na południe Polski, a konkretnie do Zakopanego. W drodze do Zakopanego zatrzymaliśmy się na dłużej w Wadowicach, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II, byliśmy również w kościele, gdzie był ochrzczony Jan Paweł II. Nie zabrakło też czasu na skosztowanie pysznych kremówek. Po całodniowej podróży autokarem dotarliśmy wieczorem do Zakopanego, gdzie czekała na nas pyszna kolacja. Kolejnego dnia obudziła nas piękna słoneczna pogoda, co wszystkich ucieszyło ponieważ mieliśmy w planach wyjazd na spływ Dunajcem. Płynąc ponad dwie godziny Przełomem Pienińskim, na flisackiej tratwie, mieliśmy możliwość zwiedzić Pieniński Park Narodowy i wysłuchać opowieści flisaków. Po udanym spływie mieliśmy okazję zwiedzić zamki w Czorsztynie i Nidzicy. Następnego ranka ze względu na niepewną, pochmurną i deszczową pogodę zmieniliśmy plany i zamiast pójść na Rusinową Polanę zwiedzaliśmy Zakopane. Najpierw pojechaliśmy autokarem pod skocznie narciarskie, byliśmy pod Wielką Krokwią im. Stanisława Marusarza i przy Kompleksie Średniej Krokwi im. Bronisława Czecha. Po pamiątkowym zdjęciu przejechaliśmy autokarem ulicą Krzeptówki, gdzie są najstarsze budynki w Zakopanem, do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, które zostało wybudowane jako votum za ocalenie życia papieża Jana Pawła II po zamachu 13 maja 1981r. Na tyłach Sanktuarium w Parku Fatimskim zobaczyliśmy ołtarz, przy którym Jan Paweł II odprawił mszę św. w Zakopanem pod Krokwią 6 czerwca 1997. Tego dnia byliśmy również na Cmentarzu Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, gdzie spoczywają ciała zasłużonych mieszkańców Zakopanego. Kolejną atrakcją tego dnia był wjazd na Gubałówkę koleją linowo – terenową, a dla śmiałków, których nie zabrakło, zjazd wyciągiem krzesełkowym dwuosobowym z Butorowego Wierchu. Z Gubałówki podziwialiśmy piękną panoramę Zakopanego i Tatr. Kolejnego dnia wyruszyliśmy autokarem na parking Wierch Poroniec skąd zielonym szlakiem wyruszyliśmy na Rusinową Polanę. Po krótkim odpoczynku z widokiem na przepiękne tatrzańskie szczyty ruszyliśmy w dalszą wędrówkę przez  Wiktorówki do Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr, gdzie przewodnik opowiedział nam krótką historię sanktuarium i miejsca pamięci poświęconego osobom, które zginęły w górach. W przedostatni dzień naszej przygody w Zakopanem wyruszyliśmy autokarem do Zachodniej części Tatr, a konkretnie do Kir, skąd zielonym szlakiem wędrowaliśmy do schroniska Ornak na Małej Polance Ornaczańskiej. Wędrując Doliną Kościeliską podziwialiśmy przepiękne górskie widoki i wsłuchiwaliśmy się w szum Kościeliskiego Potoku. Dodatkową atrakcją dla śmiałków było wejście do Jaskini Mroźnej, co było nie lada wyzwaniem, ale wszyscy pokonali wąski korytarz jaskini bez większych problemów. Tego dnia na pożegnanie zostało zorganizowane ognisko z tańcami. W drodze powrotnej do domu zatrzymaliśmy się na Jasnej Górze w Częstochowie. Pomimo że plan wyjazdu był bardzo wypełniony, nie zabrakło czasu na popołudniowe spacery po Krupówkach oraz na odpoczynek i integrację. Przez cały pobyt na południu Polski mieliśmy wymarzoną pogodę, słońce grzało, wieczorkiem troszkę pogrzmiało. Żal było wyjeżdżać. Wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń. Ciągle mamy w pamięci niezapomniane widoki Tatr.

Wycieczka została dofinansowana z środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i środków własnych Stowarzyszenia uzyskanych z 1%.